Binnenland

„Betere info over Bel-me-niet-register nodig”

DEN HAAG (ANP) – Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken wil dat consumenten beter worden geïnformeerd over de regels van het Bel-me-niet-register. Daarin kunnen consumenten aangeven dat ze niet benaderd willen worden door bedrijven voor een telefonisch aanbod. Verhagen wil onder meer dat mensen beter op de hoogte zijn van hun rechten, heeft hij maandag aan de Tweede Kamer geschreven.

4 June 2012 12:05Gewijzigd op 14 November 2020 21:24

Het Bel-me-niet-register werd in 2009 ingesteld om gebruikers te beschermen tegen ongevraagde verkooptelefoontjes. Bedrijven mogen mensen die klant bij hen zijn, echter wel nog blijven bellen. Ze zijn dan wel verplicht de klant telefonisch een bandje te laten horen waarop ze bezwaar kunnen maken. Veel klanten blijken niet op de hoogte van dit ‘recht van verzet’. Verhagen wil dat ze beter voorgelicht worden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer