Rabobank hoofdsponsor Stedelijk Museum
AMSTERDAM (ANP) – Rabobank Amsterdam gaat het Stedelijk Museum in de hoofdstad voor drie jaar sponsoren. De bank tekende dinsdag een sponsorcontract met het museum. „De nieuwe hoofdsponsor zal bijdragen aan toekomstige grote tentoonstellingen en educatieve projecten”, aldus het museum.
De hoofdstedelijke vestiging van de Rabobank ondersteunt al het tijdelijke programma Temporary Stedelijk 2. In het museum, dat momenteel een grootscheepse verbouwing ondergaat, zijn selecties uit de collectie te zien.
Met de steun aan het Stedelijk wil de Rabobank bijdragen aan de internationale positie van Amsterdam en de verbetering van het leef- en vestigingsklimaat in de stad. „Kunst en cultuur zijn belangrijk voor de uitstraling en leefbaarheid van Amsterdam en het aantrekken en behouden van grote bedrijven. Het Stedelijk Museum is voor de bank in dit licht een toonaangevende instelling, die hier aan bijdraagt en kunst tegelijkertijd breed toegankelijk maakt.”
De nieuwe hoofdsponsor maakt het mede mogelijk jaarlijks een grote internationale tentoonstelling te realiseren. Het is niet bekendgemaakt hoeveel geld de financiële instelling in het museum stopt. Eerder was ABN Amro hoofdsponsor, voor een periode van vijf jaar.
In maart is de bouw van het nieuwe deel van het Stedelijk Museum weer hervat, nadat de oorspronkelijke aannemer failliet ging. Het nieuwe openingsdatum is nog niet bekend.
.