Economie

„Levering internetaankopen te traag”

NOORDWIJK (ANP) – Nederlandse consumenten willen bij de aankoop van producten via internet een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. In vergelijking met andere landen zijn de mogelijkheden in ons land daartoe duidelijk onder de maat.

29 March 2011 13:31Gewijzigd op 14 November 2020 14:17

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van een wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value naar ‘de slimme consument’, die onder 30.000 consumenten is uitgevoerd. De resultaten zijn dinsdag tijdens een congres in Noordwijk gepresenteerd.

De online winkelier bepaalt nog vaak wanneer hij de bestelde producten levert. In andere landen, zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, gelden al veel geavanceerdere en flexibelere bezorgmogelijkheden, stelt het rapport.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer