Economie

Touroperator en reisbureau moeten online

AMSTERDAM (ANP) – Traditionele reisbedrijven zoals de touroperator en het reisbureau moeten hun aanbod beter aanpassen aan de wensen van de consument. Willen ze in de toekomst nog een rol van betekenis spelen, dan moet de slag op internet worden gemaakt. Dat stelt het ING Economisch Bureau in een donderdag gepubliceerd rapport.

3 March 2011 11:41Gewijzigd op 14 November 2020 13:55

De meerderheid van Nederlandse vakantiegangers zoekt en boekt de vakantie inmiddels online. Dit gebeurt grotendeels nog bij reisorganisaties, maar steeds vaker via vergelijkingssites, internetreisbureaus of direct bij het hotel of de luchtvaartmaatschappij (25 procent). Nog geen 10 procent van de mensen gaat langs bij een traditioneel reisbureau.

Touroperators, de samenstellers van pakketreizen en reisbureaus bieden volgens sectormanager Travel Sasja van As-Winters te veel standaardreizen, waar mensen niet op zitten te wachten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer