Economie

ABN Amro slachtoffer van „openstaand hekje”

AMSTERDAM (ANP) – Een klant van ABN Amro heeft de bank voor miljoenen weten op te lichten door gebruik te maken van „een openstaand hekje” bij het computersysteem waarmee klanten beleggingstransacties kunnen uitvoeren. Dat stelde een woordvoerder van de bank dinsdag.

21 December 2010 16:16Gewijzigd op 14 November 2020 12:59

Volgens de zegsman wist de klant geld weg te sluizen via beleggingstransacties. „Er heeft een hekje opengestaan, iemand is langsgelopen en heeft daar gebruik van gemaakt. Het probleem is vrijwel meteen ontdekt en dit kan niet meer voorkomen”, zo zei hij zonder specifiek op de details van de zaak in te gaan.

ABN Amro reageerde op berichten in De Telegraaf en het Financieele Dagblad, waarin onder meer stond dat de klant 5,6 miljoen euro wist weg te sluizen door het computersysteem te manipuleren. „Het bedrag klopt. Maar het IT-systeem van de bank is niet gemanipuleerd. Er is geen sprake van digitale bankroof en klanten zijn niet gedupeerd”, aldus de woordvoerder.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer