Binnenland

Rover: Busmaatschappijen erg hysterisch

UTRECHT (ANP) – Reizigersvereniging Rover heeft geen geen goed woord over voor de manier waarop de vervoersmaatschappijen in Nederland om zijn gegaan met de winterse omstandigheden. Busmaatschappijen reageerden „erg hysterisch", spoorbeheerder ProRail had zich beter moeten voorbereiden op vorst en sneeuwval en de NS moet reizigers beter informeren. Dat zei een woordvoerster van Rover maandagmiddag.

21 December 2009 13:45Gewijzigd op 14 November 2020 09:26
DEN HAAG - De Haagse trams staan maandagochtend allemaal in de remise. Vanwege de sneeuwval reden er geen trams. Het openbaar vervoer kende opnieuw forse problemen door het winterse weer. Foto ANP
DEN HAAG - De Haagse trams staan maandagochtend allemaal in de remise. Vanwege de sneeuwval reden er geen trams. Het openbaar vervoer kende opnieuw forse problemen door het winterse weer. Foto ANP

„Ik snap best dat het op bepaalde plekken onverantwoord was om met bussen te gaan rijden, maar dit was wel een erg hysterische reactie", verwijzend naar het besluit om het busvervoer in talloze regio’s en steden stil te leggen. ProRail krijgt er van haar van langs omdat het van tevoren duidelijk was dat er winterse omstandigheden zouden zijn. De spoorbeheerder had volgens haar maatregelen moeten treffen om problemen te voorkomen. „De Nederlandse Spoorwegen konden niets aan de problemen doen, maar de reizigers moeten beter geïnformeerd worden. Ik hoorde van iemand dat een NS–medewerker tegen hem had gezegd: ga maar naar huis, je komt toch niet op je bestemming".Rover heeft tot nu toe enkele tientallen klachten binnen van boze reizigers.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer