Klant DSB kan via internet niet bij geld
WOGNUM (ANP) – DSB Bank heeft donderdag alles uit de kast moeten halen om mogelijke problemen op te lossen. Alle sleutelfiguren waren op kantoor, terwijl De Nederlandsche Bank continu op de hoogte werd gehouden van de tegoeden die klanten opnamen. Dat zei bestuurder Robin Linschoten donderdag in een telefonisch gesprek met het ANP.
Linschoten sprak van een rare situatie, ontstaan door de oproep van de voorzitter van de Stichting Hypotheekleed aan DSB–klanten om al hun geld op te nemen om een faillissement van de bank te bewerkstelligen. Volgens de bestuurder, verantwoordelijk voor het risicobeleid bij DSB, is er volgens de laatste stand van zaken „ietsje meer" geld van rekeningen gehaald dan gebruikelijk.„Pieter Lakeman heeft absoluut onrechtmatig gehandeld", zo zei Linschoten over de actie van de voorzitter van Stichting Hypotheekleed. „We zouden een kort geding tegen hem kunnen beginnen. Dat zouden we absoluut winnen, maar we schieten er niets mee op. Daar krijgt hij alleen maar meer publiciteit mee".