Binnenland

Gesteggel rond veer Terschelling

Rederij Doeksen en Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) hebben ruzie. Doeksen meldde dinsdag dat haar klanten voor de terminal ongevraagd op een agressieve manier lastiggevallen door een EVT-medewerker.

Regioredactie
16 September 2009 09:13Gewijzigd op 14 November 2020 08:40

EVT zegt op zijn beurt dat Doeksen alles uit de kast haalt om de EVT in een kwaad daglicht te stellen. Beide rederijen vervoeren passagiers naar Terschelling.Doeksen had vroeger een monopoliepositie. Sinds de komst van de nieuwe en goedkopere veerdienst EVT is er ruzie ontstaan tussen de rederijen.

Eerder hadden de beide rederijen al ruzie over de aanlegplekken van de boten.

Volgens directeur Doeksen zet EVT passagiers van Doeksen op het verkeerde been door ze naar de EVT-haven te sturen. EVT ontkent dit.

Directielid Rob van de EVT zegt op zijn beurt dat Doeksen nu zelf promotiemedewerkers inzet die met folders, gratis koffie en een grabbelton klanten lokt naar de terminal van Doeksen.

Volgens Rob zet Doeksen ook extra vaarten in op de tijden dat de EVT-boten varen. Baliemedewerkers van Doeksen zouden bovendien weigeren de klanten informatie te verstrekken over de concurrent, Eigen Veerdienst Terschelling.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer