Telegraaf schrijft weer zwarte cijfers
De Telegraaf Media Groep (TMG), uitgever van onder meer De Telegraaf, heeft in het eerste halfjaar een nettowinst behaald van 1,9 miljoen euro. Vorig jaar boekte TMG nog een verlies van 175,5 miljoen euro.
TMG, dat net als andere uitgevers hard wordt geraakt door het inzakken van de advertentiemarkt, maakte vrijdag de halfjaarresultaten bekend.De opbrengsten van TMG bedroegen 303 miljoen euro over de eerste zes maanden van het jaar. De advertentieopbrengsten daalden daarbij naar 136,7 miljoen euro, tegen 180 miljoen euro vorig jaar.
Het bedrijf werd in het tweede kwartaal sterker geraakt door de recessie dan in het eerste kwartaal. TMG ziet op dit moment nog geen tekenen van herstel. Het bedrijf wil gezien de huidige marktomstandigheden geen concrete voorspellingen doen voor het resultaat over heel 2009. Wel verwacht TMG dat inkomsten uit advertenties significant lager zal uitkomen. De opbrengsten uit abonnementen blijft naar verwachting stabiel.