Economie

Meer winst voor speelgoedfabrikant Mattel

EL SEGUNDO (ANP/RTR) – De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel, bekend van Barbie, Fisher–Price en Hot Wheels, heeft in het tweede kwartaal de winst bijna verdubbeld. Dat is vooral te danken aan kostenbesparingen, zo maakte Mattel vrijdag bekend.

17 July 2009 13:27Gewijzigd op 14 November 2020 08:21
De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel, bekend van Barbie, Fisher–Price en Hot Wheels, heeft in het tweede kwartaal de winst bijna verdubbeld. Foto EPA
De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel, bekend van Barbie, Fisher–Price en Hot Wheels, heeft in het tweede kwartaal de winst bijna verdubbeld. Foto EPA

De nettowinst steeg tot 21,5 miljoen dollar van 11,8 miljoen dollar een jaar eerder. Het winstcijfer viel hoger uit dan analisten hadden verwacht. De omzet van ’s werelds grootste speelgoedproducent zakte met 19 procent tot 898,2 miljoen dollar.Mattel sneed in zijn advertentieuitgaven en administratieve kosten om de afgezwakte verkoop op te vangen. Het bedrijf verwacht dat de omzet voorlopig nog onder druk zal blijven staan omdat door de recessie minder wordt gespendeerd aan speelgoed.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer