Economie

Murdoch: Tijd van gratis nieuws voorbij

WASHINGTON (ANP/AFP) – Het tijdperk van gratis nieuws op internet is verleden tijd. Dat zegt de van oorsprong Australische mediatycoon Rupert Murdoch. Overal ter wereld kampen kranten met dalende oplagecijfers. Volgens topman Murdoch van News Corp is dat grotendeels aan de kranten zelf te wijten, omdat ze hun artikelen gratis op internet zetten.

9 May 2009 15:43Gewijzigd op 14 November 2020 07:53
WASHINGTON (ANP/AFP) – Het tijdperk van gratis nieuws op internet is verleden tijd. Dat zegt de van oorsprong Australische mediatycoon Rupert Murdoch. Foto EPA
WASHINGTON (ANP/AFP) – Het tijdperk van gratis nieuws op internet is verleden tijd. Dat zegt de van oorsprong Australische mediatycoon Rupert Murdoch. Foto EPA

De 78–jarige Murdoch bereidt zich naar eigen zeggen voor op de strijd tegen gratis nieuws en kondigde deze week aan dat het begrip gratis verleden tijd is op internet. Te beginnen bij de websites van de kranten uit zijn holding News Corp. Onder News Corp vallen onder andere The Wall Street Journal, de New York Post, The Times of London, de Sun and The Australian.Murdoch is van plan lezers „binnen twaalf maanden" te laten betalen voor internetdiensten, te beginnen bij de sterkere krantenmerken. Voor de krant The Wall Street Journal geldt al een online abonnement. Andere kranten zullen volgens Murdoch snel volgen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer