Rijdende reclame voor Alpha-cursus
De Stichting Alpha-cursus Nederland zet een rijdende reclamezuil in om mensen te interesseren voor de basiscursus christelijk geloof.
De zogenoemde ”moving billboard” rijdt tot en met 24 januari op snelwegen en maakt rondes door meer dan vijftien steden met een grote concentratie aan Alpha-cursussen. Jan Bakker, directeur Alpha-cursus Nederland: „We willen zo veel mogelijk mensen uitnodigen voor een Alpha-cursus. Vorig jaar zetten we posters in op treinstations, nu hebben we gekozen voor een unieke nieuwe promotieactie. Alpha is volop in beweging en een rondrijdende reclamezuil past daar onzes inziens goed bij.”De ”moving billboard” maakt deel uit van de landelijke Alpha-uitnodiging. Tussen 26 en 31 januari gaan er in het heleland honderden cursussen van start om mensen te laten kennismaken met het christelijke gedachtegoed. In de weken ervoor worden mensen door middel van posters, spandoeken, folders en advertenties uitgenodigd voor een introductieavond.
Bakker: „Behalve de moving billboards hebben we nog andere middelen ingezet om in alle dorpen en steden van Nederland de Alpha-cursus bekend te maken. We hebben onze hele achterban -ruim 10.000 mensen- een poster gestuurd met het verzoek die op het raam te hangen. We hopen die posters overal tegen te komen. Ook hebben we nog een aantal supergrote posters laten drukken die op verschillende plekken in Nederland op kerken, stallen, billboards enz. te zien zijn. De ervaring leert dat mensen een aantal speldenprikken nodig hebben om naar een Alpha-cursus te komen. Dit soort acties blijken dan ook een welkome aanvulling op lokale acties van kerken en persoonlijke uitnodigingen van kerkmensen.”
De Alpha-cursus wordt wereldwijd in ruim 164 landen op zo’n 42.000 plaatsen gegeven en is door meer dan 11 miljoen mensen gevolgd. In Nederland wordt de Alpha-cursus op zeker duizend plaatsen gegeven. Meer dan 150.000 mensen hebben de cursus in het laatste decennium bezocht, zowel in protestantse als in rooms-katholieke kring.