Oranjeformule C1000 slaat aan
De C1000-winkels hebben goed geboerd in de eerste drie kwartalen van dit jaar. Dit was vooral te danken aan de invoering van de C1000 Oranjeformule, zoals het ombouwen van de broodafdelingen tot bakkerijafdelingen.
Dat heeft moederbedrijf Schuitema vandaag bekendgemaakt.De gemiddelde weekomzet per winkel lag 5,8 procent hoger dan in de eerste drie kwartalen van 2007. De detailhandelsomzet steeg met 1 procent naar bijna 3,2 miljard euro. De omzet van moederbedrijf Schuitema bleef vrijwel stabiel op 2,5 miljard euro.
Inmiddels is een op de vier C1000-winkels ingericht volgens het nieuwe C1000 Oranjeconcept, waarmee in 2006 een begin werd gemaakt. Behalve dat het rood-witte logo verandert in oranje-wit, liggen de veranderingen vooral in sfeer, zoals meer zicht tussen de schappen. Het is de eerste keer dat Schuitema de effecten ervan op de verkopen bij de C1000-winkels bekendmaakt.
Over de aanstaande beëindiging van de beursnotering van Schuitema is nog geen nieuws. Schuitema wisselde deze zomer van eigenaar. De investeerder CVC Capital Partners nam het meerderheidsbelang over van Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn. Daarbij is een conflict ontstaan tussen CVC en een kleine groep aandeelhouders (goed voor 1,6 procent) die meer willen vangen voor hun aandelen dan hun geboden is. Het wachten is op een uitspraak van de ondernemingskamer.