Binnenland

Kind op internet doelwit verborgen reclame

Kinderen krijgen op internet steeds vaker te maken met verpakte, niet duidelijk herkenbare reclame.

ANP
15 September 2008 12:01Gewijzigd op 14 November 2020 06:22
Kinderen krijgen steeds vaker met advertenties die verpakt zijn in chatprogramma’s, games, profielsites en communities. Foto ANP
Kinderen krijgen steeds vaker met advertenties die verpakt zijn in chatprogramma’s, games, profielsites en communities. Foto ANP

Advertenties gericht op kinderen zijn verpakt in chatprogramma’s, games, profielsites en communities op internet, zo blijkt uit het rapport Nieuwe Vormen van Reclame Anno 2009 dat de stichting Reklame Rakkers maandag presenteerde.Het kenniscentrum voor kind, media en reclame pleit voor een aanscherping van de media-educatie aan kinderen tussen de 7 en de 12 jaar oud om ze bewuster te laten omgaan met de commerciële boodschappen.

Kinderen en jongeren geven via allerlei sites veel informatie over zichzelf prijs. „Het wordt op deze manier steeds gemakkelijker voor reclamemakers om reclameboodschappen af te stemmen op het individuele kind”, aldus de stichting.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer