Binnenland

Stedelijk Museum op zoek naar extra geld

Het Stedelijk Museum in Amsterdam is bezig met een wervingsactie. Die moet geld bij elkaar brengen voor de inrichting en de heropening in 2009 van de instelling, die momenteel wordt verbouwd. De campagne begon enkele maanden geleden, maar het museum maakte dit vrijdag pas bekend naar aanleiding van een artikel in Het Parool.

ANP
29 August 2008 15:31Gewijzigd op 14 November 2020 06:17
AMSTERDAM - De schutting rondom het Stedelijk Museum in Amsterdam. Met het project Fencing the Museum krijgt de bouwschutting elke 2 maanden een andere uitstraling, doordat jonge kunstenaars de schutting beplakken met publiciteitsmateriaal van het museum.
AMSTERDAM - De schutting rondom het Stedelijk Museum in Amsterdam. Met het project Fencing the Museum krijgt de bouwschutting elke 2 maanden een andere uitstraling, doordat jonge kunstenaars de schutting beplakken met publiciteitsmateriaal van het museum.

In totaal is 7 miljoen euro nodig. De wervingsactie richt zich met name op bedrijven. Die krijgen in ruil voor een donatie bijvoorbeeld een naar de firma vernoemde zaal. Het ingezamelde geld gaat naar het Openingsfonds, dat het museum speciaal voor de heropening en de inrichting heeft opgericht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer