Economie

„Mijn ex heeft de bedrijfscreditcard”

Bedrijven moeten -zeker in ongunstig economisch tij- het betalingsverkeer van hun klanten nauwlettend in de gaten houden. Steeds meer afnemers zoeken naar mogelijkheden om het moment van betalen zo lang mogelijk uit te stellen. Soms voeren zij daarvoor wel heel bijzondere redenen aan.

14 August 2008 10:41Gewijzigd op 14 November 2020 06:13

„De factuur is niet van toepassing, want mijn wraakzuchtige ex-vrouw is ervandoor met de bedrijfscreditcard”; „Mijn vrouw is ontvoerd en ik heb het geld nodig om haar terug te krijgen”; „Ik wilde wel betalen maar alle facturen zaten in mijn koffertje, dat gestolen is op straat.” Absoluut ongeloofwaardige excuses, maar ooit echt aangevoerd als reden om een rekening niet te hoeven voldoen, aldus incassobureau Atradius Collections.Het bedrijf hoorde de afgelopen jaren vrijwel alle vormen van excuus bij het uitvoeren van incasso voor zijn klanten en stelde onlangs een top 10 samen van de meest voorkomende smoezen. Op nummer 1 staat de bekende kreet „We hebben de rekening nooit ontvangen”, gevolgd door onder andere „We doen pas een betalingsronde aan het einde van de maand”, „De factuur is al betaald” en „De afnemer is failliet.”

Volgens Atradius Collections doet de kredietcrisis het huidige betalingsklimaat geen goed en bedenken steeds meer afnemers smoezen om onder hun betaling uit te komen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer