Economie

Voetbal levert supers 20 miljoen extra omzet op

Het aanhoudende succes van het Nederlandse voetbalelftal heeft supermarkten geen windeieren gelegd. In de afgelopen drie weken is de zogeheten Oranjebonus opgelopen tot 20 miljoen euro.

ANP
18 June 2008 09:13Gewijzigd op 14 November 2020 05:58
ZOETERMEER - EK-mascottes bij een filiaal van Albert Heijn in Zoetermeer. Het aanhoudende succes van het Nederlandse voetbalelftal heeft supermarkten geen windeieren gelegd. In de afgelopen drie weken is de zogeheten Oranjebonus opgelopen tot 20 miljoen e
ZOETERMEER - EK-mascottes bij een filiaal van Albert Heijn in Zoetermeer. Het aanhoudende succes van het Nederlandse voetbalelftal heeft supermarkten geen windeieren gelegd. In de afgelopen drie weken is de zogeheten Oranjebonus opgelopen tot 20 miljoen e

Dat heeft marktonderzoeker GfK dinsdag bekendgemaakt.Vorige week haalden de supermarkten een omzet van 598 miljoen euro, een stijging van 7,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarbij tekent GfK aan dat de omzet nog hoger had kunnen uitvallen. Doordat de wedstrijd Nederland-Frankrijk op vrijdagavond plaatsvond, viel de omzet op die dag 20 procent lager uit dan normaal.

De branche rekende op een omzet van 588 miljoen euro. Opgeteld bij de extra omzetten van 5 miljoen euro per week in de voorgaande twee weken, komt de bonus op 20 miljoen euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer