Website toont student eigen marktwaarde
Studenten kunnen zich vanaf dodnerdag aanbieden op een heuse onlinebeurs.
Studentstock.nl wil met een index van de vijftig meest gewilde studenten op zijn website werkgevers en studenten stimuleren bewust voor elkaar te kiezen. Een wedstrijd moet in september bepalen wie de meest begeerde student van Nederland is.Studenten etaleren hun talenten met behulp van een door de site verzorgde videopresentatie en persoonlijk profiel. Dat profiel kunnen werkgevers tegen betaling downloaden, waarbij het tarief afhankelijk is van de populariteit van de student. Zo ontstaat er volgens initiatiefneemster Geertje Dam een onlinehandelshuis van talent.
„De site is onder meer bedoeld om studenten gerichter een baan te laten kiezen”, aldus Dam. Studenten hebben volgens haar weinig zicht op hun eigen marktwaarde en maken vaak geen weloverwogen keuze bij het kiezen van hun eerste werkgever.
Momenteel telt de site honderd profielen, waarvan de eerste vijftig donderdag live gaan. Hoeveel studenten zich tot dusver hebben aangemeld is nog niet bekend. Het doel is voor oktober 2008 minimaal 500 studenten in het bestand te hebben.
De vijftig populairste studenten kunnen in september hun drie favoriete werkgevers uitnodigen voor een gesprek.