Vedior onderzoekt strategie
AMSTERDAM (ANP) - Het uitzendbureau Vedior houdt met de komst van de nieuwe bestuursvoorzitter Tex Gunning de komende maanden zijn strategie tegen het licht.
Dat maakte Gunning donderdag bekend in een toelichting op de kwartaalcijfers.In februari volgend jaar geeft Vedior meer informatie over de voortgang van de „strategische heroriëntatie.” Met de heroriëntatie wil het bedrijf een „duidelijk beeld” krijgen voor de toekomst, aldus Gunning, die in september aantrad.
Volgens financieel directeur Frits Vervoort gaat Vedior bekijken hoe het bedrijf zich het beste kan positioneren. „We kijken naar waar met name onze krachten liggen.” Het bedrijf gaat zich richten op de huidige ontwikkelingen van de uitzendmarkt. „De vraag is hoe we daar het best op kunnen inspelen”, aldus Vervoort. De groei op de uitzendmarkt vlakt op dit moment af door de economische omstandigheden.
Een mogelijke opsplitsing of verkoop van Vedior „staat niet op de agenda”, benadrukte Vervoort.
Vedior boekte in het derde kwartaal een nettowinst van 64 miljoen euro, een stijging van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De omzet steeg met 9 procent naar 2,2 miljard euro. Hiermee presteerde het bedrijf in lijn met de prognoses van analisten.
Vedior profiteerde met name van de plaatsing van hoogopgeleid personeel. Het concern kon hiermee tegenwicht bieden aan de afvlakkende groei in de uitzendmarkt in met name Frankrijk, Groot-Brittannië, Australië en de Verenigde Staten. De resultaten in het vierde kwartaal zullen volgens Vedior ongeveer gelijk zijn aan de resultaten in het afgelopen kwartaal.