Economie

Onderzoek naar ronselpraktijken Pretium Telecom

DEN HAAG (ANP) - De Consumentenautoriteit stelt een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom.

29 May 2007 11:49Gewijzigd op 14 November 2020 04:48

Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretiumabonnement krijgen. De Consumentenautoriteit onderzoekt in hoeverre de klachten juist zijn, zei een woordvoerster dinsdag.De toezichthouder op het gebied van consumentenrecht wordt sinds begin dit jaar overspoeld met klachten over de praktijken van Pretium. „We hebben al zo’n 3500 klachten over Pretium gekregen”, aldus de woordvoerster.

KPN-klanten klagen dat ze ’s avonds een Pretiummedewerker aan te telefoon krijgen die de indruk wekt namens KPN te bellen. De medewerker vraagt dan of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven. Als die hierop ingaat, zit de abonnee al snel aan een jaarabonnement vast en wordt die door de prijsvechter bij KPN afgemeld.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer