Economie

ABN Amro onderzoekt nepmail

AMSTERDAM (ANP) – Klanten van ABN Amro hebben een nepmail ontvangen, waarin wordt gevraagd naar hun persoonlijke bankgegevens. De bank heeft een onderzoek ingesteld.

21 March 2007 13:49Gewijzigd op 14 November 2020 04:37

De bank heeft woensdag tientallen mailtjes en telefoontjes gehad van ongeruste klanten. „Het is onbekend of dit het topje van de ijsberg is of niet", zei een woordvoerder van ABN Amro.In de zogenoemde phishing–mail wordt de ontvanger gevraagd om via een link naar een website te gaan en zijn rekeningnummer en pasnummer in te vullen. De website is een kopie van de site van ABN Amro.

Het is nog onbekend wat het doel is van de internetcriminelen. „Er is nog geen geld afhandig gemaakt van klanten", aldus de woordvoerder, „Misschien is het de organisatie die erachter zit puur te doen om de publiciteit."

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer