Economie

Groei verkoop internetproducten stagneert

VOORBURG (ANP) - De groei van de verkoop van producten en diensten door Nederlandse bedrijven via internet en andere computernetwerken is vorig jaar afgenomen.

12 December 2006 08:32Gewijzigd op 14 November 2020 04:21

Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag. In 2005 bedroeg de groei 5 procent, terwijl in 2004 de verkopen online ten opzichte van het voorgaande jaar nog met 10 procent toenamen.Vergeleken met andere landen van de Europese Unie blijft de Nederlandse groei van e-commerce achter. Volgens de Europese definitie, waarbij alleen de vijf belangrijkste bedrijfstakken worden meegenomen, waren de Nederlandse internetverkopen in 2005 goed voor ruim 10 procent van de totale omzet. Het Europees gemiddelde was 13 procent. In Ierland en het Verenigd Koninkrijk bedroeg de e-commerce zelfs rond de 20 procent van de omzet.

In 2004 zat Nederland nog rond het Europees gemiddelde. In de meeste Europese landen steeg het aandeel van de internetverkopen vorig jaar echter fors, terwijl de groei in Nederland klein was.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer