Warsteiner verkoopt minder bier in Duitsland
WARSTEIN (ANP/DPA) – De bierbrouwer Warsteiner heeft vorig jaar minder verkocht van zijn gelijknamige biermerk in het thuisland Duitsland. De verkoop daalde met 9,4 procent tot 2,8 miljoen hectoliter. De totale verkoop van ’Eine Königin unter den Bieren’ kwam uit op 3,5 miljoen hectoliter.
Als concern (met onder meer de biermerken Kilkenny, Guinness en Prinzregent Luitpold) verkocht Warsteiner 6 procent meer bier tot 5,9 miljoen hectoliter. Dat werd vrijdag bekend.De omzet van Warsteiner–Gruppe kwam uit op 510 miljoen euro. Dat is 8 procent meer dan in 2004. Zorgenkindje blijft het belangrijkste biermerk Warsteiner, dat vorig jaar voor de vijfde maal op rij minder werd verkocht. Warsteiner– topman Gustavo Möller–Hergt zei zich daar niet al te druk om te maken. „Wij zijn al jaren niet meer op de hoeveelheden gefixeerd".
Voor 2006 is het bedrijf positief. Warsteiner verwacht te kunnen profiteren van het wereldkampioenschap voetbal dat komende zomer in Duitsland wordt gehouden.