Economie

Euretco ziet af van verkoop merken aan Fashionbrands

BREDA (ANP) – De retailorganisatie Euretco ziet af van de voorgenomen verkoop van zijn kledingmerken L–Unlimited, Cracker en Twinlife aan Fashionbrands. Fashionbrands slaagde er niet in om op korte termijn de financiering rond te krijgen, aldus Euretco maandag.

17 October 2005 13:58Gewijzigd op 14 November 2020 03:04

De merken worden nu afzonderlijk verkocht. Er wordt nog gezocht naar potentiële kopers, zei een woordvoerder van Euretco.De verkoop van de drie merken past in de strategie van Euretco, dat in Nederland onder meer eigenaar is van de formules Runnersworld en Decorette, om zich te gaan toeleggen op de dienstverlening aan zelfstandige ondernemers in de branches mode, sport en wonen.

Begin dit jaar werd besloten tot deze koers en sindsdien verkocht Euretco al de kledingketens Jeans Centre, BeMore, Adams Menswear en Witteveen. Vorig jaar realiseerde Euretco een nettowinst van 1,2 miljoen euro bij een omzet van 900 miljoen euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer