Vergoeding voor wegblijven monteur
Essent Kabelcom betaalt klant Cees Boer 500 euro schadevergoeding, omdat monteurs van het internetbedrijf tot twee keer toe een afspraak niet nakwamen.
Boer woont door de week in Groningen. Om monteurs naar de internetverbinding in zijn huis op Schiermonnikoog te laten kijken, moest hij twee snipperdagen opnemen.
Nadat Boer met een rechtszaak had gedreigd om zijn gelijk te halen, gaf Essent de fout toe. Donderdag maakten het bedrijf en Boers advocaat E. Franssen bekend dat Essent voor de gemaakte kosten opdraait.
In augustus vorig jaar maakte Boer tot twee keer toe een afspraak met Essent om de haperende internetverbinding te repareren. De eerste keer belde het bedrijf op het laatste moment af. De tweede keer gebeurde dat helemaal niet en zat Boer weer met de kosten van de bootreis en een verspilde snipperdag.
Essent erkent de miskleun en heeft maatregelen genomen. „Wij zijn bezig met een no-show-regeling. Als een monteur niet komt opdagen, krijgt de klant automatisch 25 euro”, aldus een zegsman. De regeling moet nog voor de zomer ingaan.
Ook introduceert Essent een interne ombudsman. Daarmee hoopt het bedrijf recht te doen aan klanten die klachten hebben.