Bavaria in plaats van Heineken op NS-stations
Op de stations van de Nederlandse Spoorwegen wordt vanaf mei geen bier van Heineken meer verkocht, maar van Bavaria. De brouwer uit Lieshout gaat dan exclusief leveren aan Servex, de exploitant van horeca-, fastfood- en andere zaken op de stations.
Het gaat daarbij om de formules Kiosk, Smullers, Wizzl, de Restauratie, de Tijd en Pizza Hut. Dat maakte Bavaria woensdag bekend.
De stap van Bavaria past in het streven om boven de grote rivieren verder marktaandeel te veroveren. Het bedrijf wil in heel Nederland sterker worden. In de winkels van Servex verkoopt Bavaria blikjes en in de horeca gaat het om bier uit het vat.
Het doel is de afzet van bier op de stations minimaal met 10 procent te vergroten. Volgens directeur P. Swinkels van Bavaria is de afgelopen periode weinig gebeurd om bier op de stations te promoten. „Het is blijkbaar geen prioriteit geweest.”
Bavaria wil de verkoop opkrikken met verschillende acties. „Daarbij denk ik aan promoties en speciale verpakkingen van bier. We willen in het eerste jaar enkele procenten groeien. Uiteindelijk moet het dus 10 procent worden.”