Economie

Meer winst en omzetgroei voor Unilever in eerste halfjaar

Was- en levensmiddelenconcern Unilever heeft in het afgelopen halfjaar meer winst en omzet geboekt. Vooral de schoonheidstak en de divisie persoonlijke verzorging droegen bij aan de groei.

25 July 2024 08:57Leestijd 1 minuut

Het bedrijf achter merken zoals Dove, Knorr, Calvé, Conimex, Glorix, Omo, Zendium en Rexona, behaalde een omzet over de eerste zes maanden van het jaar van 31,1 miljard, een stijging van 4,1 procent. In het tweede kwartaal bedroeg die groei 3,9 procent, beneden de verwachtingen van marktkenners. Het gaat om de onderliggende omzetgroei, dus exclusief wisselkoersen, overnames en desinvesteringen.

De winst uit de bedrijfsactiviteiten groeide met ruim 17 procent tot 6,1 miljard euro in de eerste jaarhelft.

Unilever zegt op koers te liggen om de afsplitsing van zijn ijsjesdivisie tegen het eind van volgend jaar te hebben afgerond. De afsplitsing van de ijstak, met merken als Ben & Jerry’s, Magnum en Cornetto, werd in maart aangekondigd. Mogelijk krijgt het onderdeel dan in Amsterdam een beursnotering.

Vond je dit artikel nuttig?

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer