Klant leert bij BBQ Experience Center de kneepjes van het barbecueën
Klanten van BBQ Experience Center kopen niet alleen een barbecue, maar komen vaak terug voor workshops, die ze veelal bij hun aankoop cadeau krijgen. „Dat maakt ons winkelconcept uniek”, stelt vestigingsmanager Rick Keizer (32). „Wij leren je de fijne kneepjes.”
Wie het pand van de BBQ Experience Center aan de Nijverheidsweg in Nunspeet binnenstapt, kan de oude katrollen, silo’s en laad- en losdocks haast niet missen. „Vroeger was dit een meelfabriek”, legt Keizer (32) uit. In maart opende het barbecuebedrijf hier zijn derde vestiging.
De karakteristieke sfeer draagt volgens Keizer bij aan een „bijzondere klantbeleving”. In de winkel staan meer dan zeventig barbecues. Daarnaast is er een keur aan sauzen, kruiden, vlees en zelfs bijpassende wijnen en bieren te vinden. Keizer: „Aan alles is gedacht. We hebben zelfs culinair adviseurs rondlopen, die op detailniveau advies kunnen geven.”
Dagelijks stappen honderden mensen de winkel binnen, onder meer vanwege de –ook los te boeken– workshops die BBQ Experience Center aanbiedt. „Sommige zijn seizoensgericht”, vertelt Keizer. „In de lente ligt bijvoorbeeld de nadruk op lichte soorten vlees en vis, in de winter weer op stoofpotten en wild.”
De echte liefhebber barbecuet niet alleen in de zomer, maar het hele jaar door, weet Keizer. „Een barbecue kun je onder meer als een normale oven gebruiken; je kunt er zelfs een appeltaart op bakken. Steeds meer mensen krijgen oog voor die veelzijdigheid. We groeien elk jaar tientallen procenten in omzet en aantal bezoekers.”