Economie

Extra personeel aan de telefoon bij Belastingdienst

De Belastingdienst schakelt extra personeel in om de nu nog onvoldoende telefonische bereikbaarheid te verbeteren. Medio februari, als de campagne voor de belastingaangifte begint, moet er bezetting zijn voor 650 werkplekken.

Redactie politiek
19 January 2005 09:24Gewijzigd op 14 November 2020 02:07

Op dit moment zijn er 500 werkplekken ingericht voor de medewerkers van het gratis nummer 0800-0543, waar sinds kort alle telefoontjes voor de Belastingdienst binnenkomen. De gemiddelde wachttijd bedraagt er nu zo’n vier minuten. Dat moet worden teruggebracht naar twee.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Financiën is de bereikbaarheid „nu al niet optimaal, terwijl er een hausse aan telefoontjes aan zit te komen.” Jaarlijks bellen Nederlanders 9 miljoen keer met de Belastingdienst. Op piekdagen, doorgaans in het midden van maart, komen er tussen de 60.000 en de 70.000 telefoontjes binnen.

Nieuwe uitzendkrachten beantwoorden straks de relatief eenvoudige vragen, waardoor de specialisten meer tijd hebben voor hulp bij complexere problemen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer