Economie

Metro groeit door buitenland en elektronica

Het Duitse detailhandelsconcern Metro heeft vorig jaar een toename van de omzet geboekt met 5,3 procent tot 56,4 miljard euro. In het buitenland was er sprake van een groei met 9,2 procent tot 27,6 miljard euro, zo heeft het concern woensdag meegedeeld.

12 January 2005 13:57Gewijzigd op 14 November 2020 02:06Leestijd 1 minuut

Vooral de elektronicawinkels van MediaMarkt en Saturn deden het goed. Metro wierp zich daar in de prijzenslag met de slogan ’Geiz ist geil’ (Zuinigheid is cool). Het zwakste onderdeel van het concern blijft de warenhuisgroep Kaufhof. Metro gaf daarvoor geen jaarcijfer, maar liet wel weten dat de ontwikkeling in de eerste negen maanden (een omzetvermindering met 1,5 procent) zich heeft voortgezet.

Vond je dit artikel nuttig?

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer