Bol.com geeft voorrang aan corona-essentiële artikelen
Webwinkel Bol.com geeft de komende tijd voorrang aan wat het bedrijf corona-essentiële producten noemt. Daarbij valt te denken aan zaken als handzeep, mondkapjes en babyartikelen. Vervolgens krijgt het feestdagenassortiment zoals kerstcadeaus en kerstversiering voorrang als het bedrijf door drukte niet alle leveringen aan kan.
Bol.com zegt namelijk te verwachten dat consumenten nog meer gaan bestellen. „Dit zorgt voor een extra grote druk op onze logistieke processen, die van onze verkooppartners en de bezorgdiensten met wie we samenwerken. Ook voor ons is dit een uitzonderlijke situatie.”
Om die druk niet onnodig verder op te voeren stopt Bol.com ook met reclames op radio en televisie. Een deel van die al ingekochte advertentieruimte geeft het bedrijf aan goede doelen.
Bol.com kijkt nog hoe het bedrijf om moet gaan met de sluiting van afhaalpunten in niet-essentiële winkels. Ook gaat de webwinkel nog kijken of de retourtermijn voor producten tijdelijk moet worden verruimd.