Yord herfst logo
Home      Zoeken      

    Uitbundige aanbidding

    Gospelartiesten zingen en springen voor Jezus in Gelredome

    Twee populaire gospelartiesten, de Michael W. Smith en de Australische Darlene Zschech, gaven zaterdag 6 oktober een avondvullend praise‑ en worshipconcert in het Arn­hemse Gelredome. Het Reformatorisch Dagblad was er­bij, samen met vier reformatorische jongeren. Zaterdag in de bijlage Accent het eerste deel in een serie over jongeren en gospelmuziek. Volgende week vrijdag in het katern Mensen deel twee: een gesprek met de vier jongeren over hoe zij het concert hebben ervaren, en over gos­pelmuziek in het algemeen.

    Zaterdagavond, het Gelredome. De groene grasmat, het vaste vloerkleed van profvoetbalclub Vitesse, is naar buiten geschoven. Binnen, op de betonnen vloer, drommen jongeren en ouderen samen. De tribunes links en rechts zitten nagenoeg vol. Ondanks de toegangsprijs van 27,50 euro -„speciale jubileumprijs” omdat de EO, organisator van het concert, veertig jaar bestaat- is de Arnhemse voetbaltempel vanavond met 18.000 bezoekers goed gevuld.

    Op het paars verlichte podium Darlene Zschech. Blond haar. Zwart jasje, dito broek. Ketting met kruisje om de hals. Ze doet denken aan Máxima; kon een zus zijn. Om de Australische zangeres heen de begeleidingsband, goed voor een volume dat op sommige momenten de geluidsbarrière dicht nadert. Wie in de straling van de metershoge luidsprekerbatterij staat, voelt de bonkende beats in het hart. De entourage onderscheidt zich niet van een popconcert.

    De Australische zangeres Darlene Zschech.

    De Australische zangeres Darlene Zschech.

    „No Jesus, no life” is de Bijbelse boodschap van de overrompelende opening. „Salvation is here”, zingt de 42-jarige Darlene, aanbiddingsleidster van de Hillsongkerk, een pinkstergemeente in Sydney. „And I know, my God make a new way for me.” Het publiek antwoordt: „Salvation is here.” Darlene nodigt de massa uit te klappen voor Jezus. Het geluid zwelt aan en golft door het stadion. Het slotakkoord gaat over in de oproep: „One, two, three, lift them up, lift them up.” Duizenden handen gaan eerst omhoog, dan op elkaar. „Hallelujah”, schreeuwt Darlene, terwijl ze hemelwaarts kijkt. De toon voor vanavond is gezet.

    Jongeren geven uiting aan hun emoties.

    Jongeren geven uiting aan hun emoties.

    Ook het volgende nummer, „And the cry of my heart is to bring You praise”, verloopt heftig. Darlene danst, zingt, kijkt smekend, dan weer verheerlijkt. Blauwe lichtbundels zoeken hun weg door het schemerige stadion. Ze illustreren de woorden „All my delight is in You, Lord.” De Australische zangeres richt haar microfoon, een machtig wapen, op het publiek om het refrein via de geluidsboxen te versterken.

    Levensgroot
    De Bijbel gaat open. Darlene leest voor. Uit de Psalmen. „Worship includes everybody”, is haar boodschap. Het volgende lied sluit daarbij aan: „Jesus, I believe in You. Jesus, I belong to You.” Een cameraman snelt over het podium, steeds alert op de juiste beelden van de gospelartieste en haar muzikanten, die via videoschermen meer dan levensgroot te volgen zijn.

    Darlene sluit haar ogen en bidt om de Heilige Geest. „You are so welcome!” Vervolgens schreeuwt ze het uit bij de tekst: „At the cross, I bow my knee, where You shed Your blood for me.” Even later klinkt -net zo hard- het gebed: „Heal my heart and make it clean.” De vingers van de toetsenist geselen het keyboard.

    Op het videoscherm is in een flits de tweede artiest van vanavond, Michael W. Smith, te zien. Dansend op de achtergrond heeft hij zich bij het podiumgezelschap gevoegd voor een gezamenlijk nummer over de enige weg. Het publiek scandeert: „One way, Jesus. One way, Jesus. One way, Jesus.” Het duo-optreden eindigt met een ode aan Nederland. Darlene en Michael rollen de vaderlandse vlag uit. Een staande ovatie volgt. Darlene: „Today is a new day voor the church in Holland. And everybody says: Amen.” Het woord echoot na in het stadion.

    Darlene en Michael rollen de vaderlandse vlag uit.

    Darlene en Michael rollen de vaderlandse vlag uit.

    Tijdens de pauze vraagt Compassion aandacht voor kinderen, wereldwijd, in miserabele omstandigheden. Darlene ondersteunt de filmbeelden met een emotionele oproep om de daad, „sponsoring in the name of Jesus”, bij het woord te voegen. Het kost de aanwezigen 27,50 euro per maand. „It’s a great investment to save a child.” Jongeren in gele Compassion-T-shirts lopen tussen de rijen door om hun informatiepakketten te slijten aan potentiële sponsors. Slechts weinigen zijn geïnteresseerd.

    Zuiver en zacht
    Michael W. Smith, in spijkerbroek en trui, zet zijn optreden na de pauze rustig in. „Open the eyes of my heart, Lord” is een gebed. De Amerikaan, ’s werelds meest populaire gospelzanger, speelt op het Yamahakeyboard en laat zich begeleiden door een band met viool, gitaar en slagwerk. Het publiek kent veel van zijn nummers en zingt de teksten, vaak al na enkele woorden, vlot mee. Mensen op de tribune gaan staan.

    „So, here I am to worship. Here I am to bow down.” De regels gaan over in „O God, let us adore Him”, op de melodie van het internationaal bekende Adeste Fidelis: Komt allen tezamen. Zuiver en zacht waaieren de tonen door het stadion. Muzikaal een gouden moment. Als het slotakkoord wegsterft, knikt Michael goedkeurend naar zijn publiek. „Yeh, it was good.”

    De Amerikaanse gospelzanger vervolgt met „Help me find the way. Bring me back to You.” Tijdens het spelen duikt hij bijna onder het klavier van z’n keyboard. Tussen twee nummers in neemt hij een slok uit zijn sabbelfles om daarna verder te gaan met „Open arms, we need to be.” De tekst appelleert aan de net gevoerde actie van Compassion.

    Gospelartiest Michael W. Smith.

    Gospelartiest Michael W. Smith.

    „Healing rain is failing down” begint rustig, maar halverwege gaat de knop om. Michaels band voert het volume op. „I’m not afraid.” En: „Let it rain, let it rain. Open the floodgates of heaven.” De muzikale sluizen gaan nu echt open. Het lied, met veel herhaling in de tekst, voert naar een climax. Het dak van het Gelredome lijkt eraf te moeten. Steeds meer mensen op de tribunes gaan staan en deinen mee. Sommigen steken één hand omhoog, anderen twee. Verrassend genoeg eindigt het nummer pianissimo. De muziek gaat als een nachtkaars uit.

    Happy birthday
    EO-presentator Bert van Leeuwen neemt de regie over. Hij verwijst naar morgenavond. Zondagavond. Dan zal Vitesse de groene grasmat in het Gelredome weer betreden. „Maar dan denken wij aan dit fantastische concert hier vanavond.” Van Leeuwen eindigt met gebed. Michael speelt zachtjes mee op zijn keyboard. Voor hem is het morgen ook een bijzondere dag: hij wordt vijftig. „Happy birthday”, zingt het stadion. „Very Dutch”, reageert Michael met een big smile.

    Dan is Darlene er weer. Het slotoptreden begint hard: „Our God is an awesome God.” De Australische springt er nog een keer lustig op los: „Hallelujah for the Lord Almighty!” Het publiek krijgt van Michael de zegen: „We zegenen jullie in Jezus’ Naam. Ik zegen je met al Gods beloften.” „Amen”, reageert de massa.

    Het duo-optreden -volgens de EO het gospelconcert van het jaar- eindigt verstild: „Holy are You, Lord. Holy, worthy is the Lamb.” Darlene is inmiddels verdwenen. Michael doet zijn oordopjes uit; het stadion moet het lied overnemen. „Holy, holy”, zingt het publiek, minutenlang. Michael verdwijnt, maar komt nog één keer terug. „Bless you.” Hij wijst naar boven. Applaus volgt, maar de gospelzanger is nu echt weg.

    Tegen elven stroomt het Gelredome leeg. Geen geduw, geen getrek, geen gevloek, geen getier. Achttienduizend concertgangers zoeken rustig hun auto, bus of trein op. In hun hoofden galmt het na: „Holy, worthy is the Lamb.”

    Bij deze serie horen de volgende artikelen:
    Een derde refojeugd luistert naar gospel
    Interview met Michael W. Smith
    Reacties leerlingen
    Uitleg over gospelmuziek

    Lees ook de bijlage Accent van zaterdag of klik hier.

    Zie ook
    :
    Dossier Gospelmuziek

    Reacties (217)

    LovedbyGod
    correspondent
    Quote bericht
    aantal posts:205

    Snoesje
    bezorger schreef op maandag 29 oktober 2007 - 21:41

    Beste LovedbyGod,

    Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze tekst eens goed te bestuderen, ik bedoel dan: Joh. 3: 16. Lees de kanttekeningen, en schrijf de andere teksten eens uit die erbij staan. Ik ga het ook doen, die opdracht heb ik van de ds. gekregen. Naar aanleiding van deze discussie was ik benieuwd naar de betekenis van het woordje 'wereld'. En kijk ook eens naar de betekenis van het woordje 'wereld' in Joh. 17: 9 en 1 Joh. 2: 2. En schrijf ook deze teksten uit die erbij vermeld staan.

    Zullen we het samen doen? Vervolgens kunnen we bezien of het woordje wereld inderdaad uitgelegd moet worden, zoals jij denkt dat het uitgelegd moet worden.

    Ik roep iedereen hierbij op om mee te doen met deze bijbelstudie. Veel succes!

    Gr. mij

    Hallo Snoesje,

    Is goed ik ga het nu doen ;)

    LovedbyGod
    correspondent
    Quote bericht
    aantal posts:205

    Snoesje
    bezorger schreef op maandag 29 oktober 2007 - 21:41

    Beste LovedbyGod,

    Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze tekst eens goed te bestuderen, ik bedoel dan: Joh. 3: 16. Lees de kanttekeningen, en schrijf de andere teksten eens uit die erbij staan. Ik ga het ook doen, die opdracht heb ik van de ds. gekregen. Naar aanleiding van deze discussie was ik benieuwd naar de betekenis van het woordje 'wereld'. En kijk ook eens naar de betekenis van het woordje 'wereld' in Joh. 17: 9 en 1 Joh. 2: 2. En schrijf ook deze teksten uit die erbij vermeld staan.

    Zullen we het samen doen? Vervolgens kunnen we bezien of het woordje wereld inderdaad uitgelegd moet worden, zoals jij denkt dat het uitgelegd moet worden.

    Ik roep iedereen hierbij op om mee te doen met deze bijbelstudie. Veel succes!

    Gr. mij

    ben ik weer ;) hmmm mijn gedachte hierover is nog niet veranderd, Jezus bid hier tot God als je 17:9 uit het verband rukt kan het inderdaad zo zijn, maar wat zeg je ervan als je dan vers 20 leest? nouw voila in 1johannes 2:2 staat het presies zoals ik het bedoelde! ik snap jouw nu niet jij zegt dat dat niet klopt(1john2:2) en dan geef je het  nu zelf als argument,,, er staat niet aleen voor de onze, maar ook voor die van de hele wereld

    nogmaals Gods zegen! XxX

    LovedbyGod
    correspondent
    Quote bericht
    aantal posts:205

    vakantie-is-cool
    verslaggever schreef op maandag 29 oktober 2007 - 21:10

    Noortje14
    bezorger schreef op maandag 29 oktober 2007 - 08:17

    FDJ
    bezorger schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 10:14

    1/3 van de jeugd....... waar zou de rest naar luisteren.....

    Weeknie, klassiek misschien??????????
    denk ut niet

    daar heb je wel een goed punt, want daar 'zeuren' ze nooit over over die bands die die lui op mp3 of wat dan ook hebben staan,,
    Speedy
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:23

    Altijd als er een artikel op yord komt over gospel, EO dag of dat Flevo festival, barst het altijd van de reacties.. Natuurlijk goed om erover na te denken wat goed is, en wat je beter kunt laten liggen..

    Ik heb zelf altijd zo iets als ik gospel hoor / zie, dat het allemaal een beetje overdreven is. De weg tot zaligheid is door Jezus Christus. Bij die weg hoort dat je je zonden ziet, en hoe slecht je zelf bent! Als je daarachter bent, dan ga je niet zo vrolijk staan springen en dansen.. Ook als je mag weten dat Christus voor je zonden heeft geleden, dan ga je nog niet zo doen.. je mag blij zijn, maar dat is iets anders dan wat er in de 'wereld' van gospel enz gebeurd...

    Over de discussie bij LovedbyGod:

    De Heere Jezus heeft niet geleden voor de hele wereld. Hij heeft geleden en is gestorven voor de Zijnen. God zelf weet wie dat zijn. Al zou het de hele wereld zijn, dan is het nog genoeg geweest. Zaak is om te weten of JIJ ook bij Gods volk mag behoren!

    MaaikeV
    stagiair
    Quote bericht
    aantal posts:81

    Sarimarijs schreef:

    Ik denk niet dat God wil dat zijn naam op deze manier wordt geloofd.

    @@ Jij denkt, maar weet je het ook zeker? Wij moeten niet zoveel denken, maar meer God zelf laten spreken.

    Flipenik schreef:

    Hart stikke evangelisch die gasten
    klopt echt geen bout van wat ze zeggen.

    @@Ja, en wat de GerGem zegt, en de HHK, en de PKN, en de Oud GerGem, en de GerGem in Ned, en weet ik veel wat voor kerken we hier allemaal hebben(waar ik absoluut niet trots op ben), klopt wel? NEE DUS!!! Ga eerst eens naar de fouten in je eigen kerk kijken, die zijn er zat!

    Haaitje3 schreef:

    Als Jezus voor iedereen gestorven was, zou ook iedereen tot geloof komen, zou iedereen zalig worden.

     

    @@ Maar wij moeten Hem wel aannemen, en dáár schort het em vaak aan!

    Verder schaam ik me voor het feit dat ik meediscuseer hier, en ook voor alle anderen die dat ook doen. We zouden deze discussie helemaal niet moeten voeren,  allemaal verloren tijd. We zouden juist God moeten loven!

    Snoesje
    stagiair
    Quote bericht
    aantal posts:74

    LovedbyGod
    stagiair schreef op dinsdag 30 oktober 2007 - 06:34

    Snoesje
    bezorger schreef op maandag 29 oktober 2007 - 21:41

    Beste LovedbyGod,

    Ik zou je vriendelijk willen vragen om deze tekst eens goed te bestuderen, ik bedoel dan: Joh. 3: 16. Lees de kanttekeningen, en schrijf de andere teksten eens uit die erbij staan. Ik ga het ook doen, die opdracht heb ik van de ds. gekregen. Naar aanleiding van deze discussie was ik benieuwd naar de betekenis van het woordje 'wereld'. En kijk ook eens naar de betekenis van het woordje 'wereld' in Joh. 17: 9 en 1 Joh. 2: 2. En schrijf ook deze teksten uit die erbij vermeld staan.

    Zullen we het samen doen? Vervolgens kunnen we bezien of het woordje wereld inderdaad uitgelegd moet worden, zoals jij denkt dat het uitgelegd moet worden.

    Ik roep iedereen hierbij op om mee te doen met deze bijbelstudie. Veel succes!

    Gr. mij

    ben ik weer ;) hmmm mijn gedachte hierover is nog niet veranderd, Jezus bid hier tot God als je 17:9 uit het verband rukt kan het inderdaad zo zijn, maar wat zeg je ervan als je dan vers 20 leest? nouw voila in 1johannes 2:2 staat het presies zoals ik het bedoelde! ik snap jouw nu niet jij zegt dat dat niet klopt(1john2:2) en dan geef je het  nu zelf als argument,,, er staat niet aleen voor de onze, maar ook voor die van de hele wereld

    nogmaals Gods zegen! XxX

    Ben ik ook weer... ;-)

    Joh. 3: 16: Want alzo lief heeft God de wereld gehad,29) dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

    29) Dat is, niet alleen de Joden, maar ook de heidenen in de ganse wereld verstrooid; Joh. 11:51,52; 1 Joh. 2:2. Van deze liefde Gods, zie breder Rom. 5:6,8, en Rom. 8:32.

    Wereld: niet alleen de Joden, maar óók de heidenen in de ganse wereld verstrooid. Dus niet alle Joden en heidenen van de hele wereld, maar de Joden en heidenen die God heeft liefgehad, zijn verspreid over de hele wereld. Volgens mij wordt dat bedoeld.

    Joh. 17: 9: Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar23) voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw. 24)

    23) Dat is, niet voor alle mensen der wereld zonder onderscheid, maar voor de uitverkorenen en gelovigen; Rom. 8:33,34. In Rom 8: 33 staat: 'Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt.'

    Hier staat het dus heel duidelijk, dat de Heere Jezus niet bid voor alle mensen in de wereld zonder onderscheid, maar alleen voor de uitverkorenen en gelovigen, waarover ook in Rom. 8: 33 geschreven staat.

    1 Joh. 2: 2: En Hij is een verzoening8) voor onze zonden;9) en niet alleen voor de onze, maar10) ook voor de zonden der gehele wereld. 11)

    Vooral kanttekening 11 is hier interessant:

    11) Dat is, van alle mensen, die in de ganse wereld uit alle volken, Joh. 11:52; Openb. 5:9, nog in Hem zullen geloven. Want dat Hij alle en een ieder mens in de gehele wereld met God niet verzoent, blijkt zo uit de ervaring, als ook daaruit, dat Hij niet voor alle en voor een ieder mens den Vader heeft gebeden, Joh. 17:9, maar alleen voor degenen, die in Hem zullen geloven; Joh. 17:20.

    Dit is geen argument voor de algemene verzoening (dat betekent dat de Heere Jezus voor iedereen is gestorven), integendeel! Hier staat dat het offer van Christus groot genoeg is voor de zonden van de hele wereld. Het is een troost voor de mensen die bang zijn dat zij té veel zonden hebben gedaan, en dat Christus' offer niet groot genoeg is voor hun zonden. Daarom zegt Christus tot troost: 'Al had jij de zonden van de hele wereld op je schouders, dan nóg is mijn offer groot genoeg!' Dat wordt er m.i. mee bedoeld. Trouwens, dat staat ook in de inleiding bij de kanttekentingen van 1 Joh. 2: 2: '... tot troost der zondaren...'.

    En wat wil je zeggen met vers 20 van Joh. 17?

    Het beste en eveneens Gods zegen toegewenst! :-)

    Gr. mij

    riekiee
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:28

    erg dat ze dat doen!
    daar doe je de Heere verdriet mee egt waar!

     

    -xxx- my

     henrike
    riekiee
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:28

    giechelmeid12
    redacteur schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 17:27

    Orion
    bezorger schreef op vrijdag 26 oktober 2007 - 23:40

    Moet je eens aan zulke mensen vragen of ze verdriet van hun zonden hebben. Dat kennen ze niet. En daar zit nou juist het probleem bij zulken.

    je hebt egggggggggggggg helemaal glijk........

    ja dat moet je eigenlijk egt doen
     henrike
    riekiee
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:28

    cooltje
    correspondent schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 18:01

    Paardjuhs
    bezorger schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 10:45

    LovedbyGod
    stagiair schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 07:36

    Yeaaa egt mooi als je dit leest! ik was er zelf niet bij omdat ik bij iemand anders logeerde maar jah anders was ik denk ik wel geweest ik heb het concert later ook nog op internet gezien. egt geweldig! Mooie nummers speelden ze!(dit maak ik uit het artikel op :P) ennnuh @orion ik heb egt wel verdriet van mijn zonden hoor, maar God heeft je toch vergeven? waarom zou je dan ook niet blij kunnen zijn? God loven is goed!lees psalm 150 er maar op na! denk je dat God ook altijd nog aan je zonden denkt?hij vergeeft ze en vergeet ze hoe kun je anders in de Hemel komen door Jezus! hij is voor iedereen aan het kruis gestorven!

    One way Jesus!


    kben  ut egt niet met je eens. Waarom zou de HEERE Jezus voor iedereen zijn gestorven?? Ik ben het  met @Orion eens, Je kunt tog ook niet God loven op de 'pop' manier???

     


    Paardjuhs
    bezorger schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 10:45

    LovedbyGod
    stagiair schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 07:36

    Yeaaa egt mooi als je dit leest! ik was er zelf niet bij omdat ik bij iemand anders logeerde maar jah anders was ik denk ik wel geweest ik heb het concert later ook nog op internet gezien. egt geweldig! Mooie nummers speelden ze!(dit maak ik uit het artikel op :P) ennnuh @orion ik heb egt wel verdriet van mijn zonden hoor, maar God heeft je toch vergeven? waarom zou je dan ook niet blij kunnen zijn? God loven is goed!lees psalm 150 er maar op na! denk je dat God ook altijd nog aan je zonden denkt?hij vergeeft ze en vergeet ze hoe kun je anders in de Hemel komen door Jezus! hij is voor iedereen aan het kruis gestorven!

    One way Jesus!


    kben  ut egt niet met je eens. Waarom zou de HEERE Jezus voor iedereen zijn gestorven?? Ik ben het  met @Orion eens, Je kunt tog ook niet God loven op de 'pop' manier???

     

    Wie zegt er hier dat de pop manier verkeert is? Misschien is klasieke muziek of psalmen op de kerk manier wel verkeert, niet dat ik erzo over denk maar ik denk dat je niet te snel ergens een idee over moet hebben want hier wordt met `pop' geloof ik geen verschil gemaakt tussen gospel en house. ik hoop dat als je dit leest je eerst nadenkt voor je reageert!

     

    sorru hoor maarhoe jij er over denkt...... is egt verkeerd lovebygod!


     henrike
    tienus
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:11

    Geef mij maar de reformatorische omroep! dat is beter bestemd voor mijn oren in plaats van die harde dreunen...

    riekiee
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:28

    eliesse
    bezorger schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 20:34

    LovedbyGod
    stagiair schreef op zaterdag 27 oktober 2007 - 07:36

    Yeaaa egt mooi als je dit leest! ik was er zelf niet bij omdat ik bij iemand anders logeerde maar jah anders was ik denk ik wel geweest ik heb het concert later ook nog op internet gezien. egt geweldig! Mooie nummers speelden ze!(dit maak ik uit het artikel op :P) ennnuh @orion ik heb egt wel verdriet van mijn zonden hoor, maar God heeft je toch vergeven? waarom zou je dan ook niet blij kunnen zijn? God loven is goed!lees psalm 150 er maar op na! denk je dat God ook altijd nog aan je zonden denkt?hij vergeeft ze en vergeet ze hoe kun je anders in de Hemel komen door Jezus! hij is voor iedereen aan het kruis gestorven!

    One way Jesus!

    Ik ben het helemaal niet met jou eens, als 1e schrijf jij hij is voor iedereen aan het kruis gestorven! Voor wie is de hel dan? En waarom is die er dan? Heb je ook ooit gehoord van de brede en de smalle? Het zijn zo wat vragen, maar ik zou het wel graag van jou horen.

    Kan je ook vertellen wanneer God je zonden heeft vergeven? Heb je er nu nooit meer verdriet van dat je tegen een God gezondigd heb die zo goed is? ben je nu alleen nog maar blij?  En als je dan nu zondigd tegen God die voor jou (wat je schrijft) zo goed geweest is, ben je dan niet verdrietig? Dat snap ik niet!

    Kan je het mischien uitleggen?

     

    ja kan je dat uileggen?
    ik ben het egt niet met je eens!

    sorry het spijt me maar ik denk niet dat je al bekeerd ben


     henrike
    riekiee
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:28

    LovedbyGod
    stagiair schreef op maandag 29 oktober 2007 - 06:16

    Ik kan God prijzen op wat jij zegt een popmanier maar warom zou dat nie tkunnen dan? in psalm 150 staat tog ook met de TROMMEL en de FLUIT en meer van dat soort instrumenten, dus ik denk dat het er in de tijd van de bijbel ook wel leuk aan toe ging hoe zou je God dan wel moeten prijzen met psalmen? ik zeg niet dat psalmen verkeerd zijn, maar als ik een psalm zing, denk ik er meestal niet over na en ik denk dat er wel meer mensen zijn,, bij zulk soort liederen voel ik God dat is een beetje lastig uitteleggen maarjah ik denk dat de mensen die er wel heen zijn geweest weten wat ik bedoel. met wat voor soort liederen prijs jij God?


    ja dat is wel zo je mag god loven maar niet op zo'n avond met lichten en zangers ik weet zeker dat de heere dat niet goed vind hij starft zulke mensen als je nu niet de Heere zoekt dan kun je zeker niet in de hemel komen of je moet al bekeerd zijn?

    of niet!

     henrike
    cootjuh
    bezorger
    Quote bericht
    aantal posts:32

    ik vind dit egt heeel erg grof!!! hoe kun je nu zo iets zingen!!! zouden ze in de hemel ook dat afschuwelijke gezang zingen, geloof je dat nou egt?! ik vind et egt geen goede zet van yord dat je dit op de site zet. het is een gespot!!! hoe jullie er over denken moet je zelf wete, maar ik weet wel dat je met zulke liedjes niet de HEERE kan dienen. zie je egte bekeerde mensen zo staan zingen??? het is gewoon diep triest!!!
     plant een zoen oogst een glimlach, plant een glimlach oogst een zoen
    MaaikeV
    stagiair
    Quote bericht
    aantal posts:81

    riekiee
    bezorger schreef op dinsdag 30 oktober 2007 - 16:23

    LovedbyGod
    stagiair schreef op maandag 29 oktober 2007 - 06:16

    Ik kan God prijzen op wat jij zegt een popmanier maar warom zou dat nie tkunnen dan? in psalm 150 staat tog ook met de TROMMEL en de FLUIT en meer van dat soort instrumenten, dus ik denk dat het er in de tijd van de bijbel ook wel leuk aan toe ging hoe zou je God dan wel moeten prijzen met psalmen? ik zeg niet dat psalmen verkeerd zijn, maar als ik een psalm zing, denk ik er meestal niet over na en ik denk dat er wel meer mensen zijn,, bij zulk soort liederen voel ik God dat is een beetje lastig uitteleggen maarjah ik denk dat de mensen die er wel heen zijn geweest weten wat ik bedoel. met wat voor soort liederen prijs jij God?


    ja dat is wel zo je mag god loven maar niet op zo'n avond met lichten en zangers ik weet zeker dat de heere dat niet goed vind hij starft zulke mensen als je nu niet de Heere zoekt dan kun je zeker niet in de hemel komen of je moet al bekeerd zijn?

    of niet!

    Hoe weet je dat zeker? Ik mag zéker weten dat God mijn Vader is, en dat ik als ik sterf, in de hemel bij Hem mag komen. En ik ben blij dat ik God sámen met Darlene Zschech en Michael W. Smith mag loven, óók later in de hemel.

    Ik vind het wel erg zwart-wit dat je zomaar zegt dat gospel niet mag van God, en dat God deze mensen zeker zal straffen. En ik denk ook niet dat je dat mág zeggen, zo oordeel je over de zaligheid van anderen. Ik zou zeggen: Bekeer je en leef! En dan maakt het ook niet meer uit of anderen wel of geen gospel luisteren.

     

    Btw, psalmen zijn óók gospel, want gospel betekent gewoon: christelijke muziek.

    leintjeeeh
    stagiair
    Quote bericht
    aantal posts:61

    @ Jantine:

    Ja, dit artikel is een beetje negatief geschreven...

    Maar ja, een artikel neurtraal schrijven is erg moeilijk, helemaal bij zoiets!

    @ qd:

    God zegt in zijn Woord dat Hij Liefde is..

    Maar inderdaad, voor de rest hep je wel gelijk!

     

    [1]  «  9  10  11  12  13  14  15  »  [15]