Krant: grote bedrijven pauzeren advertenties op Twitter
Een aantal grote bedrijven stopt tijdelijk met adverteren op Twitter vanwege de overname door Elon Musk. Automerk Audi, farmaceut Pfizer en snackproducent Mondelez lassen een pauze in bij hun marketinguitgaven aan Twitter, meldt zakenkrant The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Voedingsmiddelenproducent General Mills bevestigt aan het dagblad tijdelijk geen advertenties op Twitter te tonen.
Een aantal adverteerders is bezorgd dat Musk de regels over toegestane en verboden uitingen op het socialmediaplatform zodanig versoepelt dat er allemaal ongewenste berichten rond hun advertenties komen te staan, bijvoorbeeld haatdragende boodschappen. Andere bedrijven stoppen met reclames op Twitter vanwege de onzekerheid binnen het bedrijf, nu een groot aantal hoge leidinggevenden is vertrokken of ontslagen. Dat gebeurde onder andere bij de marketing- en salesafdelingen van de berichtendienst.
Twitter kon niet direct reageren op een verzoek om commentaar van The Wall Street Journal. Het techbedrijf heeft als nadeel dat het voor adverteerders niet onmisbaar is, terwijl ze voor de veel grotere concurrenten Facebook en Google veel meer geld vrijmaken.