Economie

Nieuwe supers in kleine winkelcentra

Supermarktconcern Dirk van den Broek begint volgend jaar met een keten buurtsupermarkten onder de naam Dino. Ze komen vooral in kleine winkelcentra waar de laatste jaren veel winkels zijn verdwenen.

ANP
24 December 2004 09:18Gewijzigd op 14 November 2020 02:02

Dat heeft directeur Dirk van den Broek donderdag bevestigd.

Buurten die door anderen zijn afgeschreven, vindt directeur Van den Broek juist interessant. „Met de lage kostenstructuur en huren zijn de supermarkten in deze buurten rendabel.” Hij wijst erop dat de Dino-formule kan profiteren van de inkoop van Dirk van den Broek.

Na experimenten in Amsterdam, Den Haag en Katwijk heeft het concern besloten van Dino een landelijke keten te maken. Van den Broek verwacht aan het eind van volgend jaar acht tot tien nieuwe winkels te hebben. „Wij doen het voorzichtig aan. Als familiebedrijf vragen wij geen geld aan de bank, maar willen het zelf financieren”, zei hij. Om de Dino-keten uit te breiden mikt Van den Broek vooral op winkeliers die ermee willen stoppen, bijvoorbeeld omdat zij een opvolgingsprobleem hebben.

Een Dino is half zo groot als een doorsnee supermarkt. De proef-Dino in Katwijk heeft per week 7000 klanten en een omzet van 100.000 euro. Dat is een kwart meer dan bij een vergelijkbare super.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer