Prolifeplatform polst achterban over nieuwe campagne
Het Platform Zorg voor Leven wil de sympathisanten en donateurs laten kiezen welk campagnespotje het publiek dit jaar in de Week van het Leven te zien krijgt.
Op de actiewebsite weekvanhetleven.nl staan twee uitgewerkte voorstellen waarop kan worden gestemd.
Het eerste voorstel is erop gericht bekende prochoiceslogans als ”Baas in eigen buik” gemotiveerd te weerspreken. Dat kan met de leus ”Vergeet het baasje in eigen buik niet!” Het bijbehorende spotje of billboard toont dan een zelfbewuste vrouw met de handen in haar zij. Als de prolifetekst in beeld komt, is op haar lichaam een foetus te zien.
In het tweede voorstel staart een vrouw naar een afbeelding van een ongeboren kind. Dat beeld wordt plotseling blanco, waarna een stem zegt: „Abortus stopt een kloppend hart.” Als de afbeelding terugkeert, is de foetus bijna volgroeid en klinkt de stem: „Ieder kind verdient een toekomst.” Achterliggende boodschap is dat moeder en kind aanspraak moeten kunnen maken op goede hulp.