NOS grote winnaar Best Social Awards
De NOS is de grote winnaar bij de zakelijke prijzen van The Best Social Awards. De prijzen voor de beste prestaties van bedrijven op sociale media werden woensdagavond uitgereikt. NOS Stories won in de categorie Beste Merk op Instagram en NOS op 3 in de categorie Beste Merk op Youtube.
Andere winnaars zijn onder meer Free A Girl, de Drentse ijssalon La Dolce Borger en agency GoSpooky. Omroep ZWART werd genomineerd voor drie awards en mocht er eentje mee naar huis nemen, die voor Beste Influencer Campagne. Daarin werd gewerkt met verschillende influencers en BN’ers, onder wie Jamie Li, Bizzey, Achmed Akkabi en Ryan Babel.
Tuvalu Media won met de Videolandserie H3L de prijs van Best Positive Impact. „Op Instagram maken ze tienerproblemen bespreekbaar, creëren ze een veilige plek voor de doelgroep en laten ze de content naadloos aansluiten op de serie”, aldus het oordeel van de jury, die bestaat uit 37 professionals uit de mediawereld. Vorig jaar won de documentaire Bont Girl van Famke Louise die prijs.
De uitreiking van de audience awards, die dus door het publiek zijn verkozen, is donderdagavond.