Moederbedrijf Baileys en Guinness rekent op meer winst
De Britse drankenfabrikant Diageo, bekend van merken als Baileys, Johnny Walker en Guinness, verwacht in het huidige boekjaar flink meer winst te maken. De onderneming merkt dat er steeds meer vraag is naar haar dranken, waarbij met name de goede prestaties in Noord-Amerika in het oog springen.
Diageo rekent in het boekjaar, dat loopt tot en met juni, op een operationele winst van 14 procent. In verschillende landen worden coronamaatregelen steeds meer afgebouwd en gaan economieën weer open, wat goed nieuws betekent voor drankenproducenten als Diageo.
Door de maatregelen tegen de coronapandemie bleven in veel landen bars en restaurants gesloten en werden feestelijkheden afgelast. Daardoor sleet het bedrijf minder van zijn dranken. Dat verlies werd maar deels gecompenseerd door extra verkopen in supermarkten en slijterijen.
Gesteund door de goede prestaties gaat Diageo ook weer zijn aandeleninkoopprogramma opstarten. In april vorig jaar werd de inkoop van eigen aandelen opgeschort vanwege de onzekere marktomstandigheden.