McDonald’s laat M vallen in Britse reclamecampagne
In een poging zijn slechte imago in Groot-Brittannië wat op te poetsen heeft fastfoodketen McDonald’s besloten de wereldberoemde gele M uit zijn nieuwste reclamecampagne te weren en te vervangen door een vraagteken.
De campagne, die morgen begint en twee weken duurt, heet Verandering en bevat de slagzin ”McDonald’s, maar niet zoals je het gewend bent”.
McDonald’s probeert met de nieuwe reclames de Britten weer voor zijn producten te winnen. Nadat onderzoek vorig jaar had uitgewezen dat de zwaarlijvigheid onder de Britten snel toeneemt, viel de verkoop van fastfood door McDonald’s in Groot-Brittannië namelijk ver terug. McDonald’s wil de Britten er nu op wijzen dat het ook gezond voedsel verkoopt, zoals fruit en salades. Die producten zullen ook figureren in de nieuwe reclamecampagne.
McDonald’s gaat ook nieuwe menukaarten sturen naar zo’n 17 miljoen Britse huishoudens om aan te tonen hoeveel er veranderd is bij zijn restaurants. Daarnaast heeft het bedrijf de porties van de menu’s verkleind.
De reclamecampagne en vooral het tijdelijk verwijderen van de M zijn bedoeld om aan te tonen hoeveel er is veranderd bij McDonald’s, aldus John Hawkes, marketingdirecteur bij de Britse afdeling van de keten.