De vlag uit als waardering voor mensen in cruciale beroepen
Van de speciale rode vlag die de Dokkummer Vlaggen Centrale (DVC) heeft uitgebracht zijn er binnen een paar dagen al 10.000 verkocht, aan bedrijven maar ook aan particulieren. Wie de vlag laat wapperen, laat zijn waardering zien voor de mensen in cruciale beroepen.
De verkopen hebben nu zo’n 25.000 euro opgeleverd voor het Rode Kruis. Volgens de vlaggenfabrikant overstijgt deze vlag het succes van het WK voetbal in 2010, toen voor de finale een speciale vlag werd uitgebracht. “Wij zijn bijzonder trots dat straten rood beginnen te kleuren en dat er op deze manier waardering wordt gegeven aan de mensen die onze samenleving draaiende houden in tijden van de coronacrisis”, zegt directeur Robert-Jan Hageman van DVC.
Onder meer zorginstellingen hebben de vlag al gehesen. Ook het Rode Kruis is blij met de actie: “De vlag toont duidelijk aan dat er behoefte is aan een uiting van waardering voor alle mensen die actief bezig zijn om dit virus te bestrijden. Daarnaast geeft het een gevoel van trots en saamhorigheid”, zegt een woordvoerder.