Cultuur & boeken

Thuis een boek lezen populair door crisis

Boekenbranche-organisatie CPNB lanceert dinsdag de campagne #Ikleesthuis.

Redactie cultuur
24 March 2020 09:49Gewijzigd op 16 November 2020 18:39
Minister Ank Bijleveld (Justitie). beeld ANP, Bart Maat
Minister Ank Bijleveld (Justitie). beeld ANP, Bart Maat

Doel is om mensen, die vanwege het coronavirus noodgedwongen thuiszitten, te stimuleren een boek te lezen.

De boekwinkels merkten de afgelopen week al een flinke toename van de interesse in boeken. In de fysieke winkels die nog open zijn, is er meer aanloop. Maar ook online wordt meer literatuur besteld.

#Ikleesthuis werd vorige week al online in het leven werd geroepen door schrijfster Manon Sikkel. Door middel van STER-spotjes en campagneborden van abri-exploitant JCDecaux brengt CPNB het boek verder onder de aandacht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer