Politiek

Campagne voor jongeren over keerzijde webshops

Jongeren moeten zich bewuster zijn van de mogelijke gevolgen van aankopen die zij doen bij spotgoedkope webshops buiten de Europese Unie. Het kabinet start hiervoor een voorlichtingscampagne.

ANP
26 November 2019 18:49Gewijzigd op 16 November 2020 17:36
beeld AFP
beeld AFP

Volgens staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) zijn webshops en online platforms „razend populair” bij jongeren. Maar „spotgoedkope elektronica of make-up” van webshops als het Chinese AliExpress zijn meestal „te mooi om waar te zijn” en in sommige gevallen zelfs onveilig. Daarnaast weten veel jongeren niet wat hun rechten zijn als ze online iets kopen.

Daarom start de bewindsvrouw een bewustwordingscampagne, laatjenietinpakken.nl. Advertenties hiervoor zullen verschijnen op sociale media die bij jongeren populair zijn, zoals Instagram en Snapchat.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer