„Prijsverhoging stuwt omzet breedband”
De omzet uit breedbandinternet in Nederland is vorig jaar harder gegroeid dan het aantal aansluitingen. Dat komt mede door prijsverhogingen die Ziggo en KPN hebben doorgevoerd, schrijft marktonderzoeker Telecompaper.
Telecombedrijven zetten in 2018 een omzet uit breedbandinternet van ruim 2 miljard euro in de boeken, een stijging van bijna 5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal breedbandaansluitingen steeg met 1,1 procent tot 7,5 miljoen.
Ziggo was met bijna 3,3 miljoen aansluitingen marktleider en KPN, inclusief de dochtermerken Telfort en XS4ALL de nummer 2 met iets meer dan 3 miljoen aansluitingen. De twee bedrijven waren samen goed voor meer dan 85 procent marktaandeel. T-Mobile en Tele2, die begin dit jaar fuseerden, hadden vorig jaar nog geen 7 procent van de breedbandmarkt in handen.