Economie

Boetes voor onduidelijke energierekeningen

De energieleveranciers Fenor en Robin Energie sturen nog steeds onduidelijke rekeningen aan hun klanten. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft daarom voorwaardelijke boetes opgelegd. Die moeten zij betalen als zij hun zaakjes niet uiterlijk begin volgende maand op orde hebben.

ANP
11 January 2018 09:05Gewijzigd op 16 November 2020 12:22
Een gasmeter in een woning. beeld ANP
Een gasmeter in een woning. beeld ANP

De ACM heeft vorig jaar onderzoek gedaan naar de duidelijkheid van de facturen van veertig energieleveranciers. Slechts zestien bedrijven bleken op de peildatum van 1 juli rekeningen te sturen die aan de normen voldeden, de rest kreeg opdracht aanpassingen te doen. Drie aanbieders maakten het zo bont dat de toezichthouder met boetes dreigde.

Fenor en Robin Energie hebben ondanks die waarschuwing hun facturen nog steeds niet aangepast en hebben nu allebei een zogenoemde last onder dwangsom opgelegd gekregen. Zij moeten uiterlijk 2 februari de energienota’s alsnog verbeteren. Iedere dag later kost ze 1000 euro, met een maximum van 50.000 euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer