Economie

Winst en omzet modeketen H&M omhoog

De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) is in het tweede kwartaal op een hogere winst en omzet uitgekomen. Het bedrijf profiteerde van een groei van het winkelbestand, een stijging van de onlineverkoop en kostenbesparingen.

ANP
29 June 2017 09:03Gewijzigd op 16 November 2020 10:55

De omzet in het eind mei afgesloten kwartaal klom met 10 procent tot 59,5 miljard Zweedse kroon (6,1 miljard euro) en de nettowinst ging met 11 procent omhoog naar omgerekend 607 miljoen euro. In het afgelopen voorjaar werden winkels van H&M geopend in Kazachstan en Colombia en er staan voor dit jaar nog openingen gepland in IJsland, Vietnam en Georgië.

Het modebedrijf telt nu wereldwijd bijna 5000 vestigingen. Daaronder vallen ook kledingketens als COS, Monki en Weekday.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer