Jameson doet Pernod Ricard goed
Drankenconcern Pernod Ricard heeft de afgelopen maanden zijn omzet zien groeien, dankzij goede zaken in onder meer de Verenigde Staten. Dat kwam door een sterkere vraag naar whiskeymerk Jameson.
Dat meldde het Franse moederbedrijf van merken als Absolut, Ballantine’s, Havana Club en Martell donderdag. De opbrengsten in de Verenigde Staten dikten met 8 procent aan. De markt is belangrijk voor het concern, in december kocht Pernod Ricard nog een meerderheidsbelang in bourbonmaker Smooth Ambler Spirits. De groei in de regio woog op tegen een krimp in Azië.
Pernod Ricard zag de totale omzet aandikken met 7 procent tot bijna 2 miljard euro. Dat is beter dan kenners hadden voorzien. Op autonome basis was sprake van een omzetgroei met 3 procent. Voor heel 2017 mikt Pernod op een autonome groei van 2 procent tot 4 procent.