Omzetgroei LVMH geen blauwdruk voor heel 2017
De Franse producent van luxeartikelen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) kan meer dan tevreden terugkijken op het eerste kwartaal van dit jaar. Wel waarschuwde het bedrijf dat de goede prestaties van de eerste maanden niet automatisch zullen betekenen dat de rest van het jaar ook zo goed zal zijn.
LVMH zag de omzet in het eerste kwartaal met 13 procent stijgen tot 9,9 miljard euro, vooral geholpen door een gunstige vergelijkingsbasis. Met name in Europa waren de verkopen een jaar geleden niet om over naar huis te schrijven. De terroristische aanslagen in Parijs in november 2015 hadden lange tijd een negatieve impact op de resultaten. Juist toeristen trekken graag de portemonnee voor een luxe tas, een dure cognac of een niet alledaags horloge.
Bij alle divisies van het luxemerk waren de resultaten sterk verbeterd. Voor de rest van het jaar denkt het bedrijf de omzet verder te kunnen opvoeren, maar niet zo sterk als in het eerste kwartaal.