Binnenland

Zwaar luchtverkeer op Maastricht Airport

Als het aan het kabinet ligt mogen op luchthaven Maastricht-Aachen Airport voortaan ook grote en zware vrachtvliegtuigen vertrekken en landen. Het kabinet heeft met dit besluit ingestemd met een voorstel van staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu om de volledige lengte van de start- en landingsbaan te gaan gebruiken.

ANP
2 December 2016 16:27Gewijzigd op 16 November 2020 09:07
Maastricht-Aachen Airport wil met de aanpassing op termijn weer rendabel worden en volgens het kabinet „positief bijdragen aan de (regionale) werkgelegenheid, de bereikbaarheid, het vestigingsklimaat en het toerisme”. beeld ANP
Maastricht-Aachen Airport wil met de aanpassing op termijn weer rendabel worden en volgens het kabinet „positief bijdragen aan de (regionale) werkgelegenheid, de bereikbaarheid, het vestigingsklimaat en het toerisme”. beeld ANP

In de huidige luchthavenvergunning mag 2500 meter van de 2750 meter lange start- en landingsbaan worden gebruikt. Grote en zware vrachtvliegtuigen hebben de hele baanlengte nodig. De vergunning wordt daarop aangepast.

Maastricht-Aachen Airport wil met de aanpassing op termijn weer rendabel worden en volgens het kabinet „positief bijdragen aan de (regionale) werkgelegenheid, de bereikbaarheid, het vestigingsklimaat en het toerisme”. De milieu- en geluidseffecten blijven binnen de huidige gebruiksvergunning.

Het baangebruik van het overige luchtverkeer blijft ongewijzigd en ook de openingstijden van de luchthaven worden met dit besluit niet gewijzigd, aldus het kabinet.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer