Economie

Procter & Gamble ziet verkopen licht stijgen

Procter & Gamble (P&G) heeft vorig kwartaal iets meer wasmiddelen, shampoo, luiers, tandenborstels en scheermesjes verkocht dan een jaar eerder. Dat maakte het moederbedrijf van merken als Ariel, Gillette, Pampers, Head & Shoulders en Always dinsdag bekend.

ANP
25 October 2016 13:28Gewijzigd op 16 November 2020 07:52

De verkopen van het concern stegen in het eind september afgesloten kwartaal met 3 procent. Mede door wisselkoerseffecten kwam de omzet met 16,5 miljard dollar even hoog uit als een jaar eerder. De nettowinst steeg met 4 procent naar 2,7 miljard dollar.

De met vorig jaar vergelijkbare verkopen groeiden vorig kwartaal, het eerste van het gebroken boekjaar van P&G, bij alle divisies. Het concern hield vast aan de voorspelling dat het hele jaar een plus van ongeveer 2 procent zal opleveren.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer