Winnende radiocampagne voor Week van het Leven bekend
De radiospot voor de Week van het Leven is bekend. De campagne ”1:7 fact of life” kreeg op internet de meeste stemmen.
SGP-leider Kees van der Staaij twitterde woensdagavond dat de winnende radiospot te horen was op NPO Radio 1. De boodschap is in november te beluisteren.
Het geld voor de campagne wordt door middel van crowdfunding bij elkaar gespaard. De teller stond woensdagavond op bijna 14.000 euro.
Verschillende organisaties en politieke partijen werken samen in het platform Zorg voor Leven, en organiseren begin november voor het eerst een ”Week van het leven”. Deelnemers zijn onder meer de NPV, VBOK, RMU, Siriz, Schreeuw om Leven, ChristenUnie en SGP.
In het radiospotje wordt onder meer gesteld dat een op de zeven gekochte auto’s zilvergrijs is, en dat een op de zeven zwangerschappen in een abortus eindigt. De boodschap is vervolgens: ”Laat abortus niet de gewoonste zaak van de wereld worden”.
Radiocampagne Week van het Leven