Economie

Vliegpersoneel gepest om verkooppraatje

Het cabinepersoneel van luchtvaartmaatschappij Transavia is de laatste tijd flink gepest door passagiers. Aanleiding was een artikel in het huisblad Wings dat in alle vliegtuigen ligt. In het verhaal werd in detail beschreven welke verkooptechnieken het personeel gebruikt om zoveel mogelijk eten en drinken te slijten.

ANP
22 April 2004 16:51Gewijzigd op 14 November 2020 01:09

„Als iemand dan een wijntje had besteld, zei hij bijvoorbeeld: nu ga je zeker ook vragen of ik een zakje nootjes wil", zei F. Kloots van de Vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel donderdag. Volgens de bond kwam het cabinepersoneel niet meer aan werken toe, omdat ze op de vervelende opmerkingen van reizigers moesten ingaan.

Het heeft bij Transavia waarschijnlijk klachten geregend, vertelde Kloots, want de maatschappij heeft besloten de hele oplage van Wings te vernietigen. Het bedrijf laat nieuwe exemplaren drukken waar het artikel niet in staat.

Al het cabinepersoneel heeft een verkooptraining gevolgd. Passagiers moeten aan boord voor steeds meer versnaperingen betalen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer